måndag 16 februari 2009

60-års firande!

Ja, då sprang denna helg iväg med en väldans fart, som den alltid gör!

I lördags blev det firande av Anders pappa som fyller 60 år nu på onsdag.
Anders och hans bror Mikael tog med Rolf och Maggan (deras föräldrar) på hockey match,
Modo mot Djurgården.
Medans dom var där så for jag och Anna (som är tillsammans med Mikael) till stan och fixade lite ballonger och serpentiner=0)
Vi for sen hem till deras hus och pyntade så fint..

Anna pyntar såå fint=0)

Efter att matchen var slut så for vi på Varvsberget och käkade middag.. Det blev black and white, var inte super gott.. Oxfilen var god medans min fläskfile såg ut som ett sladder typ. Mikael undrade om jag hade tuggat på köttet och sen spotttat ut det, haha jag som inte ens hade knappt rört köttet. Så ni kan ju tänka att mitt kött såg inte så super trevligt ut.

Anna och Mikael

Tilde och pappsen

Sen så bar det av till Rolf och Maggan, där dom till sin förvåning såg ballonger hänga på ytterdörren=0) Och desto finare pyntat var det inne.

Födelsedagsbarnet ;0)

Tilde lånade farfars födelsedags hatt=0)

Tårtan!
Jag hade gjort en rätt fin tårta om jag får skryta lite, som vi smaskade i oss.
Var lite orolig att Tilde skulle vara lite pirig då vi var och käkade på Varvsberget, eftersom hon bara hade sovit 1 timme på hela dagen. Men hon var på toppen humör så gott som hela kvällen. Då vi kom hem vid 22.30 så fick hon välling och sen somnade hon så fort jag la ner henne i sängen. Hon sov hela natten till kl.08.00.. duktig flicka!

I söndags så var vi i huset och nu fick jag äntligen måla toa väggarna!! Det blev en grå-grön färg eftersom golvet går i grönt, så nu är det bara ett till lager som ska målas sen börjar det bli klart!
Anders och Mikael fixade handtagen på köksluckorna, blev kanon! Köket är nu snart färdigt, fattas kakel och vatten ska dras (rörmokaren kommer imorn).

Idag så tog jag och Tilde en promenad på affären sen så har vi mest tagit det lugnt, vi somnade på sängen från 14.00 till 16.00.. så skönt, men jag hoppas att jag kommer att kunna somna ikväll. Brukar som sagt ha lite svårt att sova. Men nu så har jag fixat en ljudbok som mamma tipsade mig om och då somnar jag..Det går rätt mycket batteri då man somnar med mp3 på kan jag säga, somnade en gång med den på och vaknade 6 timmar senare av att någon säger; kapitel 47.. =0)

Nä, nu ska jag skriva ett nytt inlägg som är bilder på huset( bror tjatar=0)


Ha det så gött!!

Kramar!

1 kommentar:

  1. Läckraste tårta som mitt högra öga har skådat på länge...synd att man inte var på där... :)
    Kommer över med lite blommor till R.B. på förmiddagen idag. Syns!

    SvaraRadera