fredag 13 februari 2009

Fredag!

Hej hej!!

Snacka om att det har varit fin väder nu dom senaste dagarna!! I Love it! Åh inte kändes det jobbigt att kliva upp kl.08.00 i morse, lättare att ta sig upp ur sängen då det är fint väder ute! Tänkte att jag skulle göra lite nytta idag, så jag ringde till Ulla och frågade om jag kunde hänga på henne då hon skulle fara och handla mat. Sagt och gjort, kom hem med 3 matkassar och 700kr fattigare! urschh så tråkigt det är att slänga pengar på mat, jo jag vet, det är nödvändigt, men det borde vara billigare med mat! Eller hur!
Tänk om man var en rik kvinna som kunde anlita en kock som kom och lagade nyttig mat varje dag! Så underbart! Har verkligen ide torka då det gäller mat! Alltid fläskfile på helgerna, det är ju gott, men vore kul att göra nått annat.. okey, nu tänker ni att jag ska laga kyckling, men jag ska erkänna att jag är dålig på att tillaga det.. Är så himla rädd att jag tillagar det för dåligt, så att det inte är genomstekt. Så då blir det att jag steker på det lite extra länge, och då blir det istället så jädrans torrt!
Köpte en gång kycklingfileér som var av det billigare märket, stekte å stekte det, men när vi skulle äta det så var det nästan sladdrigt, fastän det var genomstekt.. Ursch!
Vet att dom billigare märkena sprutar in nån slags vätska i fileérna för att "spränga" ut dom, så att dom blir större.. och sen då man tillagar det så krymper enormt..
Nog snackat om kyckling;0)
Tog en promenad ner på stan idag, i det fina vädret.
Sen bar det hemåt och då städades det på för fulla muggar, sååååå dammigt!!
Gjorde en blåbärs smulpaj och lagade mat..
Kl.18.00 kom Anders hem efter att ha varit i huset och lagt golv i vardagsrummet.. ska bli så spännande att fara dit på söndag och kika hur det blev! Då ska jag ÄNTLIGEN få måla toa väggarna (vilket jag borde gjort för typ 1 vecka sen).
Nu ikväll så har pappa och Ulla varit här och fikat, så dom for vid 21.00 ungefär..
Tilde myser med morfar

Sååå roligt att rota i lådorna! Mycket roligare än leksakerna jag har!

Tilde somnade som en stock vid 19.30. Hon är så duktig! Jag skryter som vanligt om hennes sovrutiner=0)
Jo, igår så tog jag en promenad till min kära vän Hannah.. Barnen fick leka medans vi gjorde lite lunch.. Tilde var väl inte på sitt bästa humör då vi var där, lite trött och kinkig.. Men det var mysigt att få träffa Hannah och Vincent! Alltid lika mysigt att träffa dig Hannah!

Vincent och mamma Hannah kikar på alla traktorer och lastbilar(en jädrans massa lastbilar var det, typ ett 10-tal) som åker utanför och breddar vägen efter all snö.
(sån lyx har man om man bor på Salmostaden!=0)

Tilde och Vincent busar!

Nu ska jag slänga mig i soffan, fast Anders börjar tjata om att han vill gå och sova.. hmm redan tänker jag, det är ju fredag för 17 gubbar! =0)

Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar