söndag 25 januari 2009

Fasiken vad helgerna går fort!

Hej!

Åh så var det söndag igen! Fastän man är mamma ledig, så är helgerna ändå bäst! Synd bara att dom ska gå så fort!
Vad har man hunnit med då?
Ja, i fredagskväll så for vi hem till Anna och Mikael(Tildes farbror) och spelade lite gitar hero. Tilde rockade fett! Hon vann över oss alla!
I maj så ska Anna och Mikael få en liten bebis! Tilde ska få en kusin! Ska bli så roligt!
Man blir lite avis på Annas fina runda mage, känns nyss som att man själv var gravid.. Men det är nu 7 månader sen. Shit vad tiden går fort då man är mamma ledig. Kommer ihåg att innan jag gick på ledigheten så sa alla att man ska njuta så mycket som möjligt, eftersom tiden kommer att gå så himla fort! Ja ja tänkte man, så fort går nog inte tiden, men visst fan går den fort!
Men förhoppningsvis så kommer man att vara mamma ledig en gång till i livet, men det får vänta iallafall 2-3år..
Så nu till hösten så gäller det bara att hitta ett jobb, kommer att sitta så fint med en lön!

Vill köpa hur mycket som helst till vårat hus!
För just nu så är man inte precis storm rik!
Så om ni vet nått jobb ledigt till hösten så finns ju alltid jag som kan jobba! =0)


Som sagt, vad har vi gjort i helgen.. Igår, lördag, så fick Tilde vara hemma hos morfar och mormor Ulla, medans jag och Anders var i huset och påtade på..
Jag kan väl erkänna att jag gjorde inte så mycket nytta precis, drog lite tapeter och sen stod jag som ett fån i ett hörn och kikade på hur muraren murade upp vårt runda fönster!=0)
Det blev så coolt! Kommer bli hur fint som helst när allt är klart!
Sen efter att ha varit i huset hela dagen så hämtade vi Tilde (som hade varit hur skötsam som helst=0) For därefter hem och fixade till oss lite, för vi skulle till Jens, Challan och lilla Hilma på middag!
Men innan vi for dit, så kom Tildes mormor och morfar Kent förbi en sväng.

Morfar Kent hade köpt en liten present till Tilde. Det var världens sötaste handväska som även innehöll en veckopeng! Tilde bara ÄLSKAR sin nya handväska! Hon sa att jag fick låna den om jag ville. Men bara om jag var försiktig med den=0)
Lördagskvällen spenderade vi hos familjen Sundström, god mat och skön softar kväll!
Hilma(deras dotter) har nyss lärt sig krypa, hur kul som helst! Får väl se hur länge till innan Tilde kryper!
Idag, söndag så har jag och Tilde följt med min mamma och hälsat på min mormor och morfar. Det var på tiden jag for dit, var så länge sen..
Anders har kämpat på i huset idag, han hann nästan lägga klart golvet i Tildes rum. Blev riktigt fint!
Ha det så bra alla, och vad kul att så många har hittat hit till min blogg(enligt besöksräknaren)


Tilde rockar fett!

Lånade Hilmas hörselkåpor

Tildes nya handväska!

Go kväll!

3 kommentarer:

  1. Godmorgon mina godingar...klockan är nu 7.25. Jag misstänker att ni fortfarande sover.
    Måste komma och se hur det blev när Anders satt in golvet i rummen, det kommer att bli jättefint. Kommer förbi till helgen. Krama Tilde från Mormor o Morfar Kent

    SvaraRadera
  2. Hälsa och tacka Tilde för att hon förgyllde vår lördag med mycket skratt och bus! Tråkigt dock att hon sov bort den mesta av tiden (över 2 timmar!)Ha en bra dag!
    PS) söt handväska! :)

    SvaraRadera
  3. Hej igen Erica! Jag glömde att tillägga att jag tycker att du är en bloggare med klass!! :) Du skriver på ett sätt som gör att det blir roligt att läsa dina inlägg!

    SvaraRadera