lördag 31 januari 2009

Mysig dag på stan och en jädrans jobbig natt!

Hej hej!!

Glömde skriva igår, så nu skriver jag om fredagen..
Som sagt igår, fredag, så var jag uppe med tuppen =0) Klockan 09.00, hehe ja det är tidigt för min del.. brukar sova oftast till 10.00.. eftersom Tilde kommer till våran säng vid 9-tiden oftast och käkar välling, så somnar hon då om. Och inte tackar jag nej till att få somna om jag med.. mys mys..
Klev som sagt upp vid 09.00 och gjorde iordning oss för en sväng på stan.
Skulle träffa Challan och lilla Hilma. Det blev en riktig hel dag på stan, blev lite shopping och sen satt vi en bra stund och fikade.. En riktigt mysig dag på stan!
Sen då jag vi kom hem så blev det till att göra middag och käka.. Hade även köpt lite cider på bolaget som jag unnade mig.. Såååå gott med iskall brezer!
När gumman hade somnat vid ca kl 20.00 så passade vi på att sen en film. Det är då inte ofta man tar sig tid att se en film, men det var riktigt mysigt..
Efter att ha suttit och gäspat halva kvällen så gick vi och la oss.. Anders somnade så fort lampan släcktes, medans jag blev super pigg.. Låg och vände och vred mig i sängen i ca 2 timmar, känner att jag börjar få lite panik. det är som sagt inte första gången jag har svårt att sova på kvällen. Gick även och la mig i soffan i hopp om att jag ska somna där,(Anders andas så högt,nästan snarkar och jag måste nästan ha knäpp tyst då jag ska sova) men då låg jag och lyssnade istället på alla klockor som tickade på här hemma.. Började även räkna får, men det blev bara värre..
Gick tillbaka till sängen(klockan var då ca 02.30) och började känna mig små trött.
Men precis då jag började slappna av och jag kände att nu kommer jag kunna somna, men då börjar Anders prata i sömn. Eller nästan ropa i sömn, han började ropa upp siffror typ såhär; 2 45 2 5 6 4 25 8 96 3 43 2 56 6.. och jag håller på att bli galen.. håller för hans mun, så att han inte ska väcka Tilde.. Då frågar han mig; Vad är det? Jag svarar då att jag inte kan somna..
Han svarar då; Men ta den röda brickan! Jag frågar om jag behöver en röd bricka för att kunna sova och till svar får jag ; hmm kanske inte.. haha nu kan jag skratta åt det, men då var jag riktigt less.. tillslut så somnade jag och då vaknar Tilde 04.15..
Varför ska hon vakna just i natt tänkte jag, hon som annars sover hela natten..
Gick då upp och gav henne lite välling sen somnade hon om vid 05.00.. Precis då jag ska somna om så pratar Anders i sömnen nu med, han säger; Kör in den vita sladden.. hmm jag sa då att; fasiken du jobbar i huset alldeles för mycket.. Sen somnade jag.. Vaknade vid 09.00 då ville Tilde käka välling.. sen somnade vi om till 11.00.. skönt men lite stressigt med tanke på att vi skulle på Miltons(Daniel och Sofias lilla grabb) namncermoni..

Som sagt en jobbig natt som snart är glömd!
Fick tipset av mamma min att jag ska lyssna på ljudbok då jag har svårt att sova.. ska nu ladda min mp3 med en bra bok. Så får vi hoppas att denna natt blir bättre!
Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar